Ako zariadiť pracovňu?
Ste aj Vy workoholikom? A okrem kancelárie v práci, máte aj pracovňu doma? Nebojte sa, nie ste sami. Nájde sa mnoho takých ľudí, ktorí po „práci v práci“ pracujú aj doma. Avšak domáce prostredie môže rôznymi spôsobmi pôsobiť na úroveň vykonanej práce. Preto je potrebné si vytvoriť také prostredie, ktoré bude na Vás priaznivo vplývať a vďaka ktorému sa na prácu sústredíte čo najviac.
Ak máte pracovňu doma, je dobré, ak k nej je jednoduchý prístup. Ak bývate v dome, je možné si nechať vystavať vlastný vchod. Domáca pracovňa by mala byť dostatočne veľká, poriadne osvetlená a už na prvý pohľad by mala pôsobiť útulne.
A ako si zariadiť homeoffice?
Ak si vyberáte nábytok do pracovne, majte na pamäti, že každá pracovňa musí byť zariadená účelne a prakticky. Základnými kusmi nábytku sú v pracovni pracovný stôl a kreslo. Je jasné, že Vaše sedavé zamestnanie má nie veľmi dobrý vplyv na Vašu chrbticu. Preto by kreslo, respektíve stolička, na ktorej sedávate, mala byť kvalitná a ergonomická. Dobrá stolička je taká, pri ktorej sa Vám nohy dotýkajú podlahy a kolená sú pokrčené v pravom uhle. Veľmi dobré sú stoličky, u ktorých je možné nastaviť výšku, aj polohu operadla. Sedacia plocha musí byť dostatočne veľká, aby poskytovala pohodlie. Niektoré stoličky majú aj opierky na ruky, či dokonca opierku na hlavu.
Pracovný stôl musí byť dostatočne veľký na to, aby ste na ňom mohli vykonávať všetky pracovné činnosti. Stôl musí byť dostatočne široký, aj dlhý. Výška stola sa zvyčajne pohybuje od 60 – 80 centimetrov. Ak máte v pracovni dostatok priestoru, vždy je lepšie, ak je stôl rozmerovo väčší. Veľký pracovný stôl poskytuje priestor na uskladnenie dokumentov v zásuvkách, alebo na uloženie kancelárskych potrieb, ktoré pri práci využívate. Nás typ – Moderný počítačový stolík
V pracovni majte vždy poriadok, v chaoticky pôsobiacej miestnosti by ste sa nemuseli cítiť príjemne. Vzniknutý chaos by Vás mohol odvádzať od práce a od svojich úloh.